majjaeriksson

Gryningen och julen

Kategori: Maja

 
 
 
Jag har varit ute i nästan en hel timme nu på morgonen. Med pyjamas under vinterjacka, mössa, halsduk, vantar och för stora stövlar. Och med kameran i handen. I åtta minusgrader. Det var en fin stund. Att gå ut med kameran i gryningen är bland det bästa jag vet.
 
Igår var det också fint. Jag vaknade hos Philip och vi öppnade små klappar i sängen och kramades god jul. Sen blev jag hämtad av familjen och åt julfrukost hos farmor och farfar med pappas sida av släkten. Sen for vi hem och jag personligen gjorde inte så mycket vettigt. Spelade lite tv-spel med lillasyster, åt lite skinkmacka till lunch, såg lite på Kalle Anke och bytte om till kvällsstassen. Vid sex började släktingar från mammas sida trilla in och när alla hade kommit frossade vi i julmat och kanske vid åtta knackade tomten på. Det blev julklappsutdelning, följt av avslutande julfika. När alla gäster försvunnit åt sina håll blev det ytterligare lite tv-spelande med lillasyster, innan ögonlocken blev för tunga och jag somnade under mitt duntäcke. Slut på julen!
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: