majjaeriksson

Vem kan ro utan åror?

Kategori: Maja

 
Igår när jag sa att jag ville följa med ut och ta upp kräftburar såg jag framför mig hur himlen skulle vara alldeles jätteblå. Men så var det inte imorse. Det var ganska dimmigt, men jag tycker ju om dimma så jag tog mig upp och ut ändå. Tycker om bilden här ovan.
 
Det var alltså pappa, mamma och jag som åkte till Toka. Här står jag, kanske lite morgontröttis så där, men äsch, det bjuder jag på.
 
Tycker om den där plasten.
 
Och så gav vi oss ut. Solen tittade fram och det var tur, för vi hade en del otur annars. Plötsligt gick det inte att dra upp mer lina, det satt görfast! Pappa förstod direkt att det hade fastnat på något vis. Kanske i någon annans lina eller kanske i botten. Vi började speja efter bojen som skulle sitta i andra änden, men hittade inte våra. Pappa trixade och drog linan lite med båten och svängde runt och hade sig och så lyckades vi få upp alla burar. Till slut.
 
Det var en hel del småttingar dock, som fick hoppa tillbaka ner i Vättern.
 
Morsan spejar:
 
Pappa rodde så åran gick av och sen visade han sina muskler, pajasen.
 
Vi fick ihop en del ändå.
 
Fin morgon, tycker jag! Vi får se om jag är hemma i Sonnorp ikväll och får provsmaka några rackare.
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Lite drama på Vättern alltså !!! Tur att det gav lite utdelning ;)

    2014-08-30 | 12:43:54
  • mormor säger:

    Ja, Toka är allt ett "Smultronställe" även när hösten närmar sig.

    2014-08-30 | 19:53:37

Kommentera inlägget här: