majjaeriksson

Hela sanningen

Kategori: Maja

I denna sociala-medier-tid är det viktigt att ta allt med en nypa salt. Man måste faktiskt påminna sig om att man inte så ofta, eller kanske snarare aldrig, får se hela sanningen av en situation när man ser en uppdatering eller bild. Vi kan ta min lilla morgonstund här som ett exempel. Jag skulle äta havregrynsgröt och vanligtvis skulle jag, och kanske de flesta av oss (om man vill visa upp vad man äter), visa upp en bild likt den nedan (fast kanske inte suddig då...) och småskryta om hur duktig man är som äter gröt och hur myyyysig morgonstunden kan vara så här på lördagen.
 
 
Sanningen är den att innan jag fick sätta mig där i mitt mysiga täcke och äta en frukost som bestod av ganska många procent sylt var jag tvungen att städa micron. Varför? Därför:
 
Det blev mindre gröt än vad jag hade tänkt. Jag var jättehungig och blev inte mätt. Sanningen är att min frukost fick bestå av två knäckemackor också. Som jag åt vid datorn samtidigt som jag mysläste mina favvobloggar.
 
Inte ens det där var helt sant. För mamma kom och störde. "Maja, har du datorn på?" Våra grannar ska flytta, och självklart måste mamma stalka bostadsannonsen.
 
NU är jag mätt och ska i lugn och ro läsa bloggar.
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Ja, så kan det vara med sanningen,
    Hoppas du fick en bra dag, i alla fall
    Kram

    2014-08-23 | 21:43:18
  • Faster säger:

    Hihi ja'a så äre ;)

    2014-08-24 | 21:28:15
  • Emelie säger:

    Haha! Vad jag känner igen mig :) Mina frukostar när kameran inte är i närheten är inte alls speciellt roliga eller fina ;)

    2014-08-25 | 22:40:20
    Bloggadress: http://emeloj1.blogg.se
  • Freja säger:

    Haha! Sant maja! Och ibland är sanningen nog så rolig! :D

    2014-08-26 | 07:55:57
  • Moa säger:

    Hahaha! :D såå himla bra och tänkvärt :)

    2014-08-26 | 11:51:06

Kommentera inlägget här: