majjaeriksson

Från sjö till mage

Kategori: Maja

Igår fiskade Philip och jag. Vi tävlade. Han fick en fisk och jag fick ingen. Men jag fick en hel björk på kroken. Kroken sitter nu kvar i björken och jag är skyldig Philip ett drag. Bra jobbat. Äsch. Det var mysigt iallafall. Och fångsten blev till förrätt!
 
Storfiskarn själv. "Jag håller fram den så ser den större ut".
 
Död.
 
Filéat och klarrt:
 
Sen vände vi runt filéerna i lite mjöl och stekte med citronpeppar och sånt:
 
Och åt på macka till förrätt!
 
Så gott! Vad bortskämd jag är.
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Avundsjuk!!
    Kram

    2014-08-17 | 15:26:48
  • Moa säger:

    Så himla härligt och gott!! Bra fiskat!! :D

    Men om man räknar störst fångst borde ju du vinna som fick en hel björk på kroken!!!? :D

    2014-08-17 | 23:25:31

Kommentera inlägget här: