majjaeriksson

Bäst hittills!

Kategori: Maja

 
Hej på söndagen!
 
Idag har jag provat ett nytt glassrecept från min lilla glassbok. Den här gången blev det mjölkglass med passionsfrukt och hallon. Det blev lyckat! Riktigt gott! Och enkelt.
 
Detta behövs för 6 små glassisar:
2 passionsfrukter
100 g hallon
2 msk strösocker
1 dl mjölk
 
Gör så här:
Dela passionsfrukterna och gröp ut innehållet i en sil över en kastrull. Man ska alltså bara använda saften och inte kärnorna. Sen ska hallonen också passeras genom silen (enligt boken), men jag använde frysta hallon så jag liksom hackade dom så smått jag bara kunde och låtsades att det var passerat. Sen ska saftmoset hettas upp samtidigt som man har i sockret och sedan också mjölken, allt under omrörning. Sedan är det bara fylla i glasspinneformarna och skjuts in i frysen! Kanske tar det sedan fyra timmar ungefär innan det är glass och då kan man smaka och förhoppningsvis bli glassglad. Det blev jag! Bästa glasspinnereceptet hittills!
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Ser görgött ut! :D Hoppas du mår bättre nu!!

    2014-08-11 | 09:08:33

Kommentera inlägget här: