majjaeriksson

Kaktusar

Kategori: Maja

Fotograf: Moa Wik.
 
God morgon!
 
Är inte kaktus en fräsig växt!? Det tycker jag, och det har jag nog någonstans alltid tyckt, men i Gran Canaria föll jag ytterligare för dessa mysgröna taggisar som kan se så olika ut.
 
Som jag skrev igår fick jag en kaktus OCH kaktusfrön i födelsedagspresent och igår planterade jag. Jag tänker mig att det är bra för de små fröna att ha en förebild så de fick dela hem med den fullvuxna kaktusen. Och nu bor de alla i mitt fönster! Jag är medveten om att det är långt ifrån lätt att få igång en kaktusfamilj, men vi kan väl hålla tummarna tillsammans!?
 
 
Nej, åter till hemtentan!
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Åh vad spännande med egna kaktusbäbisar!! Coolt! :D

    2014-04-16 | 19:47:05
  • Anonym säger:

    Jag håller kaktustummarna OCH vilken superfin födelsedag du verkar haft! :)

    2014-04-17 | 21:33:16

Kommentera inlägget här: