majjaeriksson

Födelsedagen

Kategori: Maja

I söndags var det min födelsedag. Jag fyllde 23 år. Och jag måste erkänna att jag ibland lider av en liten ålderskris. 23 känns lite för mycket för lilla mig... Men min braiga födelsedag skänkte mig inga negativa tankar alls!
 
Vid halv nio blev jag "väckt" (jag hade såklart varit vaken ett tag då...) av mamma, pappa och lillasyster. Det var dock bara mamma som sjöng, vilket kan, och bör, läsas som kritik mot far och syster. Med sig hade de den traditionsenliga brickan med varm choklad och ett ljus på. Och födelsedagspresenter. Av Ellen fick jag en biljett! I november ska vi se Glada Hudikteaterns Trollkarlen från Oz!  Det ligger ju en ganska bra bit in i framtiden, men det är då turnén kommer till Linkan, och att ha ett evenemang att se fram emot är ju aldrig fel. Jag fick även choklad av lillasyster. Tackar! Av mor och far fick jag en picknickkorg med picknickprylar och godis och gött och så fick jag en kaktus och kaktusfrön. Det blir nog ett litet kaktusinlägg framöver, med en parallell till Gran Canaria-resan.
 
Vid tio blev jag upphämtad av Philip och vi drog på utflykt till Karlsby! Det var perfekt utflyktsväder. Vi promenerade omkring runt Salstern där och det var så skönt och fint och himla bra! Och så fikade vi på en pläd på en klippa. Här kommer tre foton från utflykten:
 
 
 
 
Fint! Sen gasade vi hem till Philip lite och på kvällen åt vi kinamat på restaurang Ming. Det blev alltså en lyckad födelsedag. Jag är lycklig lottad jag, minst sagt!
 
Idag skriver jag hemtenta. Det går ganska bra ändå. För den där fina pojken kom ju hit och förgyllde några timmar tentapaus. Japp, lyckligt lottad. Nu ska jag försöka skriva några rader till i det där Word-dokumentet innan jag tar kvällsledigt. Imorgon fortsätter tentaplugget och på kvällen blir det box med lillasyster. Och oj, vilket långt inlägg!
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Vilken härlig dag, Karlsby är underbart!!

    2014-04-16 | 06:55:52
  • Moa säger:

    Det ser ut som en toppenfödelsedag och det är du värd!! :) Kramis

    2014-04-16 | 19:49:13

Kommentera inlägget här: