majjaeriksson

En rosa himmel och två smsförbud

Kategori: Maja

Instagram: majacharlotta1

På söndag börjar en ny lag gälla. Man får då inte längre smsa när man kör bil. Jag trodde nog faktiskt att det redan var förbjudet. Men iallafall, nu såg jag på Nyhetsmorgon att i Fort Lee, New Jersey, är det förbjudet att GÅ och smsa samtidigt. Tydligen har det hänt flera olyckor. Hmm. Jag får nu bilder i huvudet på hur alla stannar upp så fort dom smsar och tänker mig att man ju ibland kanske inte kommer fram i tid dit man ska då om man följer lagen. Man kanske får besöka det dära stället och se om det verkligen fungerar i praktiken och vad man får för straff...
 

Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Spännande det där! Jag tror det är bra, man måste ju inte smsa hela tiden.. :)

    2013-11-28 | 12:53:22
  • Freja säger:

    Jaa... man kan ju unna sig att stå still dom halva minuterna det tar att smsa... ska tänka på det!

    2013-11-29 | 19:41:45
  • Faster säger:

    Jag hörde om de " konstigaste" lagarna runt om i världen på tv en morgon.... Ja a ibland undrar man;)

    2013-11-30 | 08:39:31

Kommentera inlägget här: