majjaeriksson

Kära tentamen

Kategori: Maja

 
Imorgon har jag tenta i filosofi. Det känns som vanligt sådär. Och det går som vanligt uppochner, och det ganska fort, med hur det känns, hur väl förberedd jag känner mig. Men jag försöker tänka positivt och plugga på mitt sätt och ta pauser när jag behöver. En del av mig har alltid varit lite förtjust i det här med skriftliga prov. Det är något med spänningen när man ser frågorna och den oerhörda lättanden när man känner att det här kommer jag kunna svara på och det här med att skriva och känna att det man skriver faktiskt känns ganska rätt och bra. Det är en härlig känsla. Men för att komma dit krävs det ju en del självdisiplin och koncentration och motivation och det finns inte alltid där. Jag känner mig lite pressad och stressad och nervös inför imorgon, för jag vill så gärna att det ska gå bra! Att jag ska få känna den där härliga känslan av att jag kan faktiskt det här. Jag vill inte misslyckas. Jag behöver era tummar, okej!? Så nu räknar jag med att ni håller tummarna för mig imorgonbitti klockan åtta. Tack!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Ska definitivt hålla tummarna imorn! Stenhårt! Du fixart! Dessutom kan du ju i värsta fall ifrågasätta din lärares rättning om du får U, finns det verlkligen några rätt och fel i ett ämne som filosofi? "Det enda jag vet är att jag vet intet" eller hur!? Hihi! Pantarei!

    2013-03-04 | 20:23:39

Kommentera inlägget här: