majjaeriksson

Från foto till tygmosaiktavla

Kategori: Maja

Igår började jag med ett nytt pyssel! Grunden är ett foto jag tycker om. Ett fint somrigt, med ett gött smultronstrå hängande i en sommarhand. Jag tar motivet och gör det till en tygmosaiktavla!
 
Fotot och tyger:
 
Jag började med att lägga blåa tygbitar i en ram:
 
Och snart har jag täckt hela ytan:
 
Sen ska jag klippa till små röda smultronbitar och hudfärgsaktiga handbitar och själva strået ska nog vara av garn kanske... Och sen måste jag ju limma fast allt och på något sätt spänna på konstverket på någon slags skiva. Jag tror det kan bli fint, men jag är inte säker... ;) Det får vi se när det är klart!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Åhhh! Vilken underbart härlig kreativ tjusig ide!! Det kommer bli legendariskt fint maja!

    2013-02-07 | 19:48:10

Kommentera inlägget här: