majjaeriksson

Det blir nog bra det här

Kategori: Maja


 
Så många människor. Så många nya människor. Så många olika människor. Min nya klass.
Där finns en tjej med blått hår. Ur en annan tjejs ryggsäck sticker det upp penslar. Några ser liksom smarta ut. Andra säger smarta saker. Somliga är mer tysta och anonyma. Åldersvariationen är inte så stor. Inte vad man kan se iallafall. Fast det finns en gubbe i klassen, ja han är faktiskt pensionär. Han har varit forskare inom fysik i många många år, och nu läser han på Kulturvetarprogrammet, bara för att han tycker att det är kul. Det är betydligt fler tjejer än killar i klassen och det verkar inte förvåna någon, men vet någon egentligen varför det är så? Vi läser filosofi just nu. Och det är lite flummigt och det är lite svårt att ta på, ni vet. Och det kan vara jobbigt, det kan liksom vara skönt med rätt och fel och raka svar. Men å andra sidan kan den vara en befrielse den där, filosofin. Så, har jag hamnat rätt tro? Ena stunden tänker jag; "ja, kanske är det här jag ska vara." och i nästa; "hjälp, vem är jag?" Men jag känner mig ändå cool och tillfreds med situationen; "det blir nog bra det här."

Maja.
 

Kommentarer

  • Moa säger:

    Vilken härlig klass du verkar ha, jag tror att det blir kanoners! :)

    2012-09-05 | 15:17:40
  • Freja säger:

    Filosofi är lajbans! Blått hår o penslar är ickså lajbans, o du är ju cool som sagt så det där blir nog bra och toppen tror jag:D

    2012-09-05 | 18:36:28
  • Faster säger:

    Låter ju som en härlig klass ju!! Tror det kommer bli bra. Kram

    2012-09-05 | 22:27:49

Kommentera inlägget här: