majjaeriksson

Dela med dig av känslan, jag kan nog förstå

Kategori: Maja

 
Den här veckan har jag rött nagellack med vita prickar.
Jag trivs med att vara själv. Bara jag. Men ibland gråter jag och tror att jag gråter för att jag känner mig ensammast i världen.
I en situation är jag säker på mig själv, i nästa; så osäker man kan bli.
Jag har fått för mycket. Jag vill ha mer.
Det är för lite. Jag har fått nog.
Jag tuggar på tandborsten samtidigt som jag läser bloggar. Texter som berör mig.
Farmormackor måste vara de godaste mackorna.
När kommer novellerna jag beställt?
Ska jag låta mig falla i en svag punkt eller hålla ut till en stark?
Jag måste ha tålamod. Jag får tillbaka om jag väntar. Det är så det är. Jag vet.
Varför är min rygg och hals (:O) täckt av finnar? Är jag inte för gammal för sånt nu?
Jag håller tummen över "skicka", men jag flyttar den. Suddar.
Det är som att jag tävlar. Mot dig. Mot mig själv. Mot världen. Och jag tror att jag kan vinna alltihop.
Du förstår. Jag måste bara ha flera liv.
Senare: jag skickade visst.
Känns overkligt. Jag glömmer röst. Doft. Verklighet.
Ska nu 1. surfa runt lite 2. städa i köket 3. laga lunch (något med lax) 4. dra till Korpen och träna
Hej då.

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilket assnyggt foto!

    2012-09-19 | 12:44:17
  • Moa säger:

    Håller med syrran! :)

    2012-09-20 | 14:14:28

Kommentera inlägget här: