majjaeriksson

Jag tror nästan att jag vet vart jag går

Kategori: Maja

 
 
Dagarna rullar på. Veckorna. Månaderna. Jag pratar, ler och skrattar tillsammans med flera klasskompisar. Pratar om vilket ämne som egentligen lockar mest. Fast jag kommer inte fram till något. För jag vet inte. Jag går omkring i samma kläder lite för många dagar. Kan inte släppa favoriterna nu. Hemma håller ett nytt rum på att byggas upp. Ett rum till mig. Och jag ser framemot att göra det till mitt. Och jag är så glad att jag har vänner. Att jag alltid kan smsa och alltid få svar. Och jag är så glad att jag har min lillasyster. Hon är nog det finaste jag har. Hon kan göra mig så arg en sekund och så varm i hela kroppen i nästa. Jag tänker bra när jag promenerar. Jag tänker att det mesta är härligt. Att inget får förstöra det här. Så bort! Min telefon är ganska tyst. Men ibland smsar jag med P i flera timmar. Våran relation är den konstigaste jag har haft och jag har känt alla känslor man kan känna för honom och på grund av honom sen dagen då vi blev vänner. Jag känner olika varje dag. Vet inte längre när jag lurar mig själv och när det är på riktigt. Så är det nog i flera fall. Något tynger ner mig. Men jag viftar bort det. Hur stor är risken? Jag låter dagarna gå. Ett glädejeskutt här och ett lite grubbligare steg där. Det är nog så här det ska vara nu.
Jag tror nästan att jag vet vart jag går. 
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: