majjaeriksson

Nu finns jag mer, och oftare

Kategori: Maja

 
Jag har börjat förstå, eller förstå har jag väl alltid gjort, men jag har börjat lära mig. Lära mig att använda det jag egentligen alltid förstått. Jag tycker mer om mig själv nu och jag förstår att andra kan tycka om mig när jag är mig själv. Eller att det i själva verket bara är då de kan tycka om mig. För annars finns jag inte. Och hur kan man tycka om någon som inte finns?     
Nu finns jag mer, och oftare. Och kanske hänger allt ihop och kanske är det därför jag inte kommer ihåg när jag befann mig i de djupaste av dalar senast. Kanske är det därför tankar som "det ordnar sig" och "livet är härligt" är starkare än "nej nej nej" och "hjälp, hjälp, hjälp" nuförtiden. Kanske är detta utveckling. Kanske håller jag på att bli den jag vill vara.
 

Detta skrev jag sittandes i bilen på universitetsparkeringen. Och när jag startade bilen för att åka hem och satte på radion vad hörde jag då? Jo; "Everything's gonna be alright, everything's gonna be alright..."
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: