majjaeriksson

Tillbaka. Igen.

Kategori: Maja

Hej! 
Jag märker att jag saknar bloggen. Att det känns roligt och bra att dokumentera lite från mitt liv här. Det är mest för min egen skull, men jag vet att det finns några där ute som kanske är lite småintresserade om vad jag har för mig.

Vad har hänt den senaste tiden då?

Fredag: Jag var hemma i Motala för att gå på informationsmöte om sommarjobbet. Mötet var kort och informativt och kontraktet skrevs på. Efter det gick Moa och jag en liten sväng på stan och åt lunch.

Lördag: Jag och min kära klass hade vernissage på Scandinavian Photo i Bankeryd. Bilder från utställningen får ni se en annan dag snart. Efter den åkte jag med klasskompisar tillbaka till Nässjö där jag åt göttig kyckling med cashewnötter tillsammans med Philip. Jag åt också efterrätt, friterad banan och glass (=farligt gott). Efter det promenerade vi upp till skolan. På kvällen blev det bio med Philip, Carro, Anna Karin och Matilda. Vi såg Dark Shadows och den var inte så bra... :P

Söndag: Jag gjorde inte så mycket alls. Men hade det bra. Det känns alltid lite knepigt när jag är här någon ledig dag. Men på eftermiddagen tog jag och Philip en liten fotopromenad i skogen och sen hjälpte han mig lite med min dator. Vilket jag är mycket glad över nu. Och sen var helgen slut!

Måndag och tisdag: Skola och collage. Uppgiften var att göra två collage. Ett som skulle visa hur man såg sig själv idag och ett som skulle visa hur man såg sig själv om 10 år. Det var två kluriga uppgifter eftersom det var så öppet och fritt hur man skulle lösa dom.

Jag, idag:


I mitten se ni ett foto på mig. Jag ser lite knasig ut, men samtidigt kan man ana att jag är lite fundersam. Fotona runt om är mest olika vägar och fotspår och också lite backspeglar och skyltar/riktingar på olika vis. Orden Då och Sen återkommer på flera ställen och sen finns några motsatsord utspridda över collaget. Jag vill att det ska vara lite öppet för betraktaren att själv tolka det man ser, man jag tänkte lite som så att jag är en person som tänker mycket. Både på det som varit och på vad som ska hända sen. Jag överanalyserar ofta saker och jag är ju i den åldern då man ska fatta beslut och välja vilken väg man ska gå, i flera avseenden.

Jag, om 10 år:


Om 10 år kommer det vara desto lugnare. Ni ser ju hur vackert och behagligt det är. NU NU och NU står för att jag kommer vara bättre på att leva i nuet och vara nöjd och glad för det jag har.
Vi får hoppas att det blir så. ;)

Nästa inlägg kommer imorgon, nu är det du och jag igen bloggen!

Maja.

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Underbart att du är tillbaka:) Har saknat dina inlägg. Ses på fredag o på lördag ska jag kolla in nässjö:) Kram kram

    2012-05-16 | 21:30:01
  • mamma säger:

    COLLAGET var du.

    2012-05-17 | 10:15:46

Kommentera inlägget här: