majjaeriksson

Knasiga matvanor?

Kategori: Maja

För ett år sedan gjorde jag ingenting och då var jag ju oftast hemma och själv på lunchen. Och då lagade jag lunch, såklart. Och det har jag saknat lite. För jag kan tycka att det är lite mysigt och kul att laga mat till bara sig själv. Man kan liksom ta vad man vill och i vilka kombinationer man vill. Det här med vad som passar ihop förstår jag mig inte riktigt på och säkert blir det en hel del tokiga kombinationer på tallriken ibland, jag väljer ju det jag gillar och det som finns för dagen.

Omelett med lite rödlök i, sallad med lite granatäpple på och lite creme fraiche och sweet chilli sås. Gårdagens lunch alltså:


Och dagens fick bli spenat, räkor, svamp och lite solrosfrön:


Jag vet inte vem som skulle kunna bry sig om detta, men jag bloggar mest för mig själv. Och jag vill bannemig komma ihåg mina knasiga matvanor om tjugo år!
Och några är ni ju trots allt som kikar in här varje dag, vi får väl se hur det blir efter detta! ;)

Trevlig helg på er!

Maja.

Kommentarer

  • faster säger:

    Förstår precis vad du menar om lite "konstiga" luncher :)jag brukar med kunna få till det ibland...men gott äre!!!

    2012-01-28 | 10:55:11
  • Freja säger:

    Man tager vad man haver! Och hur skulle vi få nya stjärnkockar och nya underbara recept om ingen tänkte "outside the box"? Är du nästa Jamie Oliver Maja?

    2012-01-29 | 10:57:22

Kommentera inlägget här: