majjaeriksson

Typografi, kroki, promenad, stickning och lite idol

Kategori: Maja

Förmiddagen spenderades framför datorerna igen. Vi hade en uppgift, att göra en framsida till en fototidning. Och så var det lite krav på vad den skulle heta och vad som skulle stå med. Men sen fick vi fria tyglar med foto och typsnitt.

På eftermiddagen var det dax för något mer spännande. Nämligen kroki. Det var dax att teckna! Teckna en nakenmodell! Det var kul! Svårt. Och kändes inte alls konstigt. Det gick sådär för mig. Men det var kul, som sagt. Och detta ska vi göra några tisdagseftermiddagar framöver. Ni kan väl få kika lite då, om ni inte skrattar...



Det ska bli kul att förbättras! ;)

Alldeles nyssens var jag ute och promenerade. Matilda var min promenadkompis. :)

Och nu ska jag sticka lite innan jag ska se gårdagens Idol på min lilla dator!

Ha det gött!

Maja.

Kommentarer

  • mamma säger:

    jag tyckte teckningen var bra. Nu kan du göra kollage av både foton och teckningar. kram

    2011-09-27 | 21:10:58
  • mormor säger:

    Håller med föregående inlägg...teckningen var mycket bra.



    Kram

    2011-09-27 | 23:33:53
  • Moa säger:

    Vad duktig du är! Jag håller med din mor och mormor! Låter som att du haft en bra dag med, det gör mig glad :)

    2011-09-28 | 14:41:51
  • Freja säger:

    Du är då en riktig allkonstnär! Kroki är kul, ritade oxå kroki när jag hade konst på folkis i Blekinge.. Man lär sej se på människokroppen på ett annat sätt liksom!

    2011-09-28 | 15:38:01

Kommentera inlägget här: