majjaeriksson

Mer Photoshop och föreläsning

Kategori: Maja

Hejsan! Idag var det dax för mer Photoshop. Det är, som jag skrivit förut, inte riktigt min grej. Men idag var jag mer motiverad att ta tag i det. Jag inser ju att det är bra att kunna! Samtidigt och med hjälp av läraren gjorde vi en bild av flera bilder. Kolla:









Dessa fyra bilder använde vi och gjorde så att det såg ut som att affischen suttit på planket en längre tid, så här:


Coolt va!? Inte alls enkelt kan jag säga! Men det finns en jättebra sida på nätet, moderskeppet.se. Där finns videos med grunder, tips och finesser som man kan använda sig av i just Photoshop. :)

På eftermiddagen idag var det en föreläsning. Det var en dietist som pratade om hur man ska äta för att få i sig allt man behöver, främst om man är vegan/vegetarian. Jag är ju ingetdera och funderar inte direkt på att bli heller, men jag tycker att ämnet är intressant och jag gillar föreläsningar. Tyvärr var det ganska segt och tråkigt. Tyvärr!

Nu ska jag gå och hälsa på hos Ulrika, en tjej som bor i huset där man har egen rum och toalett. Jag funderar nämligen på att flytta till det huset istället.

Maja.

Kommentarer

  • maja säger:

    jag menade förstås egen dusch och toalett! :P

    2011-09-01 | 18:06:27
    Bloggadress: http://majjaeriksson.blogg.se/
  • Freja säger:

    Bli veggis bli veggis....;)

    2011-09-02 | 19:29:38
  • mamma säger:

    Jag tyckte de fejkade bilderna var bra.

    2011-09-02 | 19:56:10

Kommentera inlägget här: