majjaeriksson

Lite små punkter så här på torsdagen

Kategori: Maja

- Idag framkallade vi film från Göteborg. En av mina filmer var helt tom... Det hade inte blivit något alls!:( Gudrun sa att det händer alla någon gång, även om man hållit på länge, och då kändes det lite bättre. Och när jag tänkte på att jag iallafall hade en film med bilder på blev jag också lite gladare. Men tusan så surt ändå! Dessutom var de "viktigaste" och "finaste" bilderna på den rullen. Trodde jag. :( Så just idag är jag inte så glad på den analoga tekniken. Men några bilder har jag tagit fram. :)

- Idag var det idrott. Frivillig. Efter ordinarie skoltid. Jag gick dit. Läraren påminde mig lite om Dag-Otto, han var rolig! Han pratade bara idag, kollade lite varför vi var där och vilka förväntningar vi hade. Sen gick han. Då spelade vi Spökboll. Jag var med ett tag, men det är faktiskt en av de läskigaste lekarna man kan leka så jag hoppa av efter några omgångar. Så nu sitter jag här nyduschad. Nästa torsdag tänker jag vara med till 100%, då blir det fotboll! :)

- Jag vill hissa brev! Jag vill hylla snigelpost! Är inte det underbart!? Papper med handskrivna bokstäver. Jag älskar't! Både att få och att skicka! :)

- Imorgon ska jag till Motala. Jag stannar fredag-måndag då vi är lediga på måndag. Mamma och jag och Ellen ska hälsa på Lisa i Norrköping. Vilket ska bli gööör mysigt! Och på måndag ska jag luncha med Anneli. I övrigt får vi se vad som händer. Det blir nog mest mys i Sonnorp, vilket inte är dumt någonstans!

- Nu ska jag gå och torka mina bilder som jag framkallade idag. De ligger liksom i "Sköljen" så nu ska jag gå och köra de igenom en grej som liknar en brödrost. Längst ner på "brödrosten" skickar man in bilderna som liksom värms och pressas så vattnet rinner ut på ena sidan och ett torrt fotografi kommer ut på andra! :)

- Nästa blogginlägg blir ännu mer östgötsk! :)

Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Jag har hört talas om stora bröllop, där det inte fanns en bild i kameran, så du är verkligen inte ensam.

    Kram

    2011-09-08 | 20:02:17
  • Freja säger:

    Dagens ogilla: din fotorulle som sket sej

    Dagens gilla: Motalaweekend

    Dagens största gilla: BREV! Handskrivna, gärna med små ditmålade blommor och hjärtan och ett och annat smågullefånigt klistermärke ala lågstadiet ditsatt på lite ostrategiska ställen. Det är sann lycka att hitta ett sådant i brevlådan!

    2011-09-08 | 20:49:55

Kommentera inlägget här: