majjaeriksson

Bok, bok, bok

Kategori: Maja



Tre rader från baksidan av boken:

"Jonas liv höll på att ta slut precis när det skulle börja - han var grabben
i kuvösen bredivd. Resultatet av 40 minuters syrebrist blev en allvarlig
 CP-skada. Läkarprognosen var ett liv i rullstol och utan talförmåga."

Så har inte Jonas liv sett ut! Inte alls! I boken får man läsa om hans framsteg och framgångar. Jag tycker att hans inställning är fantastisk. Jag skäms lite över mig själv när jag läser sådana här historier.

Ett utdrag ur boken:

"Tacksamhet är vad jag känner. Jag har andats mirakelluft ända från dag ett - och jag gör det fortfarande. När jag var barn vågade jag inte drömma om det liv jag lever idag. Att klara mig utan rullstol, spela golf, att flytta bort från mina föräldrar och att köra bil låg så långt från min verklighet. Det fanns bata i fantasin, och knappt där.
Mitt liv idag är helt fantastiskt. Fantastiskt verkligt, men också fantastiskt overkligt. Jag lever i en värld som inte borde finnas, iallafall inte för mig, en värld långt bort från alla läkares logik och statistik. De har tillochmed slutat  med att be mig komma på kontroller. De säger att jag är för frisk för att behöva dem!
För ett tag sedan drogs tillochmed mitt handikapparkeringstillstånd för bilen in, så nu måste jag gå lika långt som alla andra när jag ska in på IKEA. Ja, det tar sennerligen på krafterna att vara så frisk som jag har blivit..."

Jag har inget mer att tillägga!

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Bra boktips för mej som har bokbrist!Tack!

    2011-10-15 | 15:31:39
  • mamma säger:

    Ibland behöver man hjälp för att vakna till.

    2011-10-15 | 19:26:03

Kommentera inlägget här: