majjaeriksson

Onsdag? Redan?

Kategori: Maja

Tiden går så fort så jag blir alldeles rädd! Var det inte måndag nyss? Var inte klockan 8.30 och dax för skola nyss? Det är galet hur fort det går...

Idag har vi som skrivet haft en fotograf på besök här. Han heter Johan Westin och är yrkesfotograf och duktig. Han hade mycket att berätta och visa och det var intressant. Han var rolig och bra på att förklara. Och framåt skoldagens slut byggde vi upp en studio och han visade mer praktiskt och vi fick testa att fota lite och ändra ljuset och så där. Så idag har han lärt oss ett och annat om studiofotografering och främst ljussättning då. Och imorgon ska vi fortsätta med det. Vi ska ha Johan nu resten av veckan!

Och imorgon kväll blir det tvspelskväll hos min klasskompis Anna-Karin igen. Det ska bli kul! Jag gillar tvspel och min klass! :)

Något annat jag gillar är denna bok:


Skynda att älska av Alex Schulman. När jag började läsa den hade jag inte direkt några förväntningar alls, men efter att ha läst den känner jag att jag gillar den. Jag gillar berättelser om relationer. Och jag tyckte att denna var mycket bra skriven! Den föll mig i smaken.

Och på tal om böcker; här kommer ett tips:
Gå in på adlibris och checka runt lite där. Man kan köpa pocketböcker för cirka 40 kr/st! Jag kollade igår och har fått ihop en fin lista på böcker jag ska önska mig i julklapp! :)

Ta hand om er!

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vad spännande med den där fotografen! Ljussättning är något jag skulle vilja lära mej mer om... Men dock tvivlar jag på att Alex Schulman kan skriva en bra bok, även fast det är kloka Maja som säger det;)hi hi!

    2011-11-30 | 18:46:27
  • mamma säger:

    Positivt att fotografen var bra, verkade dela med sej av sin kunskap på ett bra sätt. Håller med Schulmans bok är läsvärd. Väntar på boklistan.

    2011-11-30 | 19:44:07
  • Moa säger:

    Vad kul det låter! Spännande med fotografbesök! :)

    2011-12-01 | 17:31:30

Kommentera inlägget här: