majjaeriksson

Fotografiska

Kategori: Maja

Ni vet fotot som jag ska inspireras av och sedan ta ett eget foto, detta:


Fotografen heter Nick Brandt. Och han hade (och har) en stor utställning på Fotografiska. Otroligt vackra fotografier på djur. Och det är spännande att höra hur han inte vill kalla sig naturfotograf. Han säger istället att det han håller på med är porträtt. Han vill få fram varje individs personlighet i bilderna. Och jag tycker att han lyckas!







Och angående den översta bilden som ni sett förut, jag har inte fått till min fotografiska tolkning än. Men tänkte ta tag i det idag igen!
Och sen drar jag och min familj till Norrköping idag. Där blir det lite shopping och så. Och sen ska Ellen och jag stanna där, hos Lisa och Matheus, hela helgen. Ska bli kul!

Kanske bloggar jag från Nörrping, annars blir det på söndag!

Ha en trevlig helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: