majjaeriksson

Fotografisk tolkning

Kategori: Maja

Fotograferat av Nick Brandt:


Fotograferat och redigerat av mig:


När vi var på Fotografiska skulle vi fotografera av ett foto som vi sedan, hemma, skulle göra en egen fotografisk tolkning av. Jag har en hel del bilder på den där nappen kan jag säga. Haha. Och jag kan inte riktigt bestämma mig för en favorit. Den här kan mycket väl kännas överredigerad och det tycker jag inte riktigt om - egentligen... Men i det här fallet tyckte jag att det blev effektfullt. Det fick fram en känsla av obehag som jag känner när jag kollar på Nick Brandts foto av det övergivna ägget. Säg gärna vad ni tycker och kanske får ni se någon av de andra versionerna någon annan gång!

Det känns bra att jag kan ligga i min säng och göra samma saker som de gör på skolan. :)

Ha en bra dag!

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Det var en fin tolkning tycker jag, både bildmässigt och innehållsmässigt!:D

    2011-11-09 | 19:05:41

Kommentera inlägget här: