majjaeriksson

Monday

Kategori: Maja

Igår skrev lillasyster på en Saker jag ska göra innan jag dör - lista vilket gjorde mig inspirerad så jag tog också tag i det där. Jag skrev en lista. Det är väldigt svårt ska jag säga er, att komma på vad man vill göra. Det är lätt att flumma iväg och glömma vad man verkligen skulle vilja göra! Men jag tänkte dela med mig av några saker som platsar på min lista:

- Åka till ett barnhem och lämna leksaker
- Bada i en isvak
- Åka skridskor i Rockefeller center
- Flyta i Döda havet

Jag är lite klyven vad det gäller såna här listor. Visst, det är kul att sitta och fundera på vad man skulle vilja göra och det är bra att veta vad man vill med livet. Men det är så svårt att veta hur realistiskt det är liksom! Är jag helt galen eller är det möjligt att jag har gjort de där sakerna när jag ligger där och ska dö!? Ibland slås jag av tanken: Tänk om jag ligger där och håller på att dö och är missnöjd med mitt liv. Det är en hemsk tanke...

Man har tid att tänka mycket (läs: ofantligt mycket) när man går hemma så här som jag. Det är också både bra och dåligt. :P

Nej, nu ska jag duscha och sen ska jag sortera tvätt!

Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Det där med isvak kan du väl hoppa över, eller?



    Kram

    2011-05-24 | 00:04:08
    Bloggadress: http://majjaeriksson
  • Emelie säger:

    Badat isvak gjorde jag när jag var i Finland förra vintern, jag gör aldrig om det! Brrrr vad hemskt och kallt! Du missar inget om det inte blir av kan jag lova ;)

    2011-05-24 | 08:34:38
    Bloggadress: http://emeloj1.blogg.se/

Kommentera inlägget här: