majjaeriksson

Imorgon gäller det och lite annat

Kategori: Maja

Imorgon gäller det! Jag har sökt folkhögskolor till hösten och nu har jag kommit vidare... Jag ska vara på plats på folkhögskolan, Tollare, Nacka, Stockholm, Sverige, imorgon ca 13-15. Det kommer vara lite info om kursen (reportagekurs). Det kommer vara rundvandring. Det kommer vara nutidsprov. Det kommer vara nån skrivövning. Och det kommer vara enskilt samtal (kalla det intervju om ni vill!).
Om jag är nervös? Joo, lite. Än så länge är jag mest pirrig och förväntansfull. Faktiskt. Jag antar att nervositeten kommer komma vid lunch imorgon så att jag inte får ner så många smulor... Men jag ska göra mitt bästa. Det är allt man kan göra! Om jag plockar fram det bästa inom mig så tror jag att det kommer gå bra! Hoppas! Jag hoppas att ni håller tummarna för mig imorgon. Som tack får ni en rapport om hur det gick sen. Hur det såg ut. Hur hemskt det var med enskilt samtal och hur svåra proven var... Så håll tummarna! ;)

Idag blir det väl lite förberedelser inför imorgon. Vilket innebär att samla på sig lite mer nyheter inför nutidsprovet. Och ha koll på kläder (ska ju bort hela helgen också). Men framför allt positiva tankar! Positiva tankar är en bra grej! I eftermiddag blir det frissan också. Inte det bästa jag vet... Öp öp öp, positiva tankar var det! Så att jag blir fin i håret, menade jag ju! ;)

Vi avslutar med Tibbefilmen. Jag är ganska nöjd. Visst, jag kunde väntat och samlat på mig mer material. Men jag har inte det tålamodet. Det är inte värt det. Så jag filmade lite och tog fram lite gamla bilder och satte ihop det. That´s it.



Det var värst vad jag babblade på idag! Jag återkommer imorgon kväll! :)

Maja.

Kommentarer

  • faster säger:

    Håller tummarna för dig...stenhårt!!!!kram faster

    2011-05-04 | 21:57:17
  • Moa säger:

    Hihi! :) Vilken underbar Tibbefilm!! :)

    2011-05-06 | 12:06:42
  • Freja säger:

    Fina fina Tibbe!!!

    2011-05-06 | 12:12:41

Kommentera inlägget här: