majjaeriksson

Askersund och ett litet dilemma

Kategori: Maja

Fina djur:




Fina blommor:


Fin sten:


Syster och syssling kollar på kaniner:


Utflyktskompisar:


Gullig kyckling:


Ellen och Måns är glada i TuffTuff-tåget:


En fin utflykt! :)

När jag kom hem stötte jag dock på ett litet dilemma. Jag har kommit in på en till folkhögskola. En av mina reservplatser har blivit en riktig plats och jag är välkommen på kursen, skolan och internatet. Om jag vill.
Det är fotolinjen på Sörängens folkhögskola det handlar om, i Nässjö:
http://www.lj.se/sorangenfhsk
http://www.lj.se/infopage.jsf?nodeId=38918.

Om jag hade fått "Ja" från både Sala och Nässjö på en gång hade jag nog valt Nässjö. För då ville jag hellre gå foto och det är ju närmare och det liksom kändes bättre. Nu är jag mer osäker. Jag har ju varit inställd på att läsa på skrivarlinjen i Sala ett tag nu. Jag har liksom läst på om skolan och staden ordentligt och det verkar så mysigt och fint och bra på alla sätt. Dessutom känns foto mer skrämmande. Jag känner mig liksom säkrare med en penna i handen än med en kamera. På något vis. Fast. Jag. Vill. Nog. Hellre. Nässjö. Där kan man gå två år också, om man skulle vilja det. Och det känns kanske som att jag kan skriva på egen hand, men kan behöva lite mer handledning vad gäller foto...
Hmm...
Jag får helt enkelt väga för- och nackdelar så får vi se var jag hamnar... :)

Jag återkommer!

Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Fina bilder,fin utflykt! Spännande dilemma. Ja, det blir inte lätt, men du får väga för och emot som du sa. Kram

    2011-06-27 | 22:25:09
    Bloggadress: http://majjaeriksson

Kommentera inlägget här: