majjaeriksson

Vilken dag!

Kategori: Maja

Detta inlägg får heta "Vilken dag!", men det kunde också hetat: "Jag har aldrig känt så här!" "Jag luktar fisk!" eller "Den spelar död!!!"

Moa och jag har fiskat hela dagen. Hela dagen. Verkligen hela dagen. Från morgon till sen eftermiddag. Vi fick inte ens mycket fisk. Några små. Bara två stora. Men vi hade det bra. Det hade vi! Vi skulle bara ha slutat lite tidigare för när vi kom i land var vi helt slut. Och när jag skulle köra hem så lovade jag att jag skulle sjunga för att hålla mig vaken och om jag märkte att jag slutade sjunga så skulle jag stanna. Och vet ni vad!? När jag startade radion hörde jag: "Åker ut, ut och fiskar. En chans att andas ut. Går å fiskar, går å fiskar Lalalalalaa." Ni vet, den fisklåten. Då höll jag på och smälla av! Men jag sjöng på och höll mig vaken hela vägen hem och nu sitter jag här och luktar fisk men jag orkar inte duscha än.

Bilder från fisketuuuuren (många u för att fisketuren var så jäkla lång):








Vi fiskade så länge att fiskarna var stela som pinnar när vi var klara. Så vi fick kasta dom i skogen... Det gjorde inte ett dugg faktiskt! Det var skönt att bli av med dom! Vi har aldrig fiskat så länge så vi visste inte att det skulle bli så...

Har jag skrivit att jag är sketatrött!?

...

Tack, världens bästa vän, för en dag med lite fisk men med desto mer skratt! <3

Imorgon på dagen vet jag inte vad som händer, men på eftermiddagen och kvällen blir det Varamonmys med Anneli och Maria. Det ser jag framemot! :)

Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Tack själv kompis för en underbar dag!! :) Hihi!

    2011-07-14 | 11:08:50
  • faster säger:

    Sicken härlig dag o ni fick ju napp me...det ska jag allt visa kusinen din August alltså!men hallå Maja...var hade du flytvä

    ästen???kram

    2011-07-14 | 12:35:49

Kommentera inlägget här: