majjaeriksson

Vad har framtiden att ge?

Kategori: Maja

Idag är det sämre väder ni. Men jag tycker ärligt talat att det känns rätt skönt. Just idag. Men sen vill jag såklart att solen och värmen kommer tillbaka.

Idag är det den 1 juli. Den 17 augusti flyttar jag till Sörängens folkhögskola, Nässjö och börjar på fotolinjen där. Jag antar att jag kommer flytta dit den dagen jag börjar iallafall. Jag hoppas att jag får mer informatin nu när jag tackat "ja".

Tankar kring detta:
- Det känns spännande, nervöst, kul, läskigt och svårt att förstå.
- Jag ser framemot att göra något (hehe) och att sätta igång liksom.
- Jag hoppas att jag trivs (nehe?), att mina kurskamrater är trevliga, att maten  på skolan är god, att jag får en bra start och att jag inte längtar hem fööööör mycket.
- Jag funderar på vad jag ska ta med mig för att göra rummet till mitt, om jag behöver ha studielånet hela tiden eller om det räcker med halva och alla ovanstående punkter plus mycket mycker mer.

Mest av allt känns det bra och spännande! :)

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: