majjaeriksson

Att vara inne i en läsperiod. Att läsa en god bok.

Kategori: Maja

Vet ni vad jag gillar starkt, kanske tillochmed älskar? Att vara inne i en läsperiod. Att läsa en god bok.

Igår läste jag ut en bok som jag tyckte om. Den ser ut så här...



...och handlar om tre tjejer. De är rätt olika de här tjejerna. Men den här sommaren jobbar de på samma ställe. På en persikoodling. Man får följa de genom sommaren och läsa om deras tankar och liv och olika "problem". Men också följa vänskapen, de emellan, och se den växa. Jag gillade boken för att jag kan se miljön framför mig. Och vänskapen är så fin, vänskap är fint! Boken gav mig en känsla som jag tycker om. Persikosommar är första delen i en triologi, självklart kommer jag läsa de andra två! :)

-----------------




Idag har jag börjat med en ny bok. Den heter Glöm att ni har en dotter och är en sann berättelse. Sandra är från England, men är i Bangkok där hon arbetat som lärare. Men hon förlorar sitt jobb där och blir svårt sjuk. Hon vill hem till England. Om hon smugglar droger över gränsen till Japan ska hon få 1000 pund. För de pengarna kan hon sedan betala flygbiljetten hem till England, bland annat. Ett felsteg blir en mardröm. Hon blir tagen i tullen och hamnar i fängelse. Jag har bara läst lite i början, men jag känner att jag bara vill läsa vidare och se hur det går för henne! Så jag ska göra det nu, läsa vidare! :)

Jag är inne i en läsperiod. Jag läser en god bok.

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: