majjaeriksson

bookreview - finns inte på kartan

Kategori: Maja

Hejsan. Jag tänkte bara dela med mig av en bok som jag läst. Den ser ut så här:


Och heter alltså Finns inte på kartan och är skriven av Carin Hjulström.
Boken handlar om Frida som läser till journalist. När de ska ut på praktik så hoppas hon, liksom alla andra, att hon ska få vara på någon stor tidning. Men så blir det inte. Frida hamnar i Bruseryd som är ett litet litet litet litet samhälle. Till en början tycker hon att det känns väldigt trist och jobbigt, men det vänder. Det händer spännande saker även i Bruseryd, Varför sitter den där tanten vid en sten på ängen hela dagarna till exempel? Vad gör Åke när han kilar ut i bilen? Och varför är Annika så arg hela tiden? Frida lär känna människorna och blir en del av det lilla samhället, människorna där behöver henne.
Jag tycker att boken var bra för man ville veta hur det skulle gå för alla. Jag kände sympati för Frida och ville följa henne. Allt i boken skulle kunna vara helt sant. Kanske bidrar även det till att jag vill fortsätta läsa. Jag tror inte att den här boken är jättespeciell eller sticker ut så, men det är något med den som jag verkligen gillar. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det...
Men om du läser'n, kanske du kan? ;)

Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Den verkar bra! :) Kul med lite boktips!

    2011-01-28 | 14:55:25
  • mormor säger:

    Håller med dig! Jag tycker även jag att boken är bra. Mormor

    2011-01-28 | 19:34:48
    Bloggadress: http://majjaeriksson

Kommentera inlägget här: