majjaeriksson

Min onsdag och min morgon

Kategori: Maja

Min onsdag blev bra. Jag vaknade upp i mitt internatrum för sista gången i år. Och det var vernissage och det var tal av rektorn och det var rester från julbordet och det var packning. Och sen kom mamma och pappa med bilen. Det kändes lite konstigt att se dom där på skolområdet och i mitt rum. Men konstigt på ett bra sett! Vi körde ner till Nässjöstad en liten sväng innan vi tutade hemåt. Väl hemma var var jag inte hemma så länge. Jag drog till Blommedal och härliga familjen Wik. Där blev det taco och julklappsöppning (tack Moa!), god saffranskaka och Jul med Ernst och mys och mys och mys. Familjen Wik är en så fin familj förstår ni, så länge dom finns finns det också hopp för mänskligheten. Så första kvällen på mitt jullov blev super!

Liksom första morgonen:

Jag kollade ut genom fönstret och såg att det var fint ute. Så jag gick ut.


Och på väggen i mammas och pappas sovrum gjorde solen en fin tavla.


Och Ellen hade bakat fina muffins som hon skulle ha med till skolan. Och på köksbänken hade hon lämnat en till mig.


Så jag åt god frulle i sängen...


Samtidigt som jag såg på Sommarpratarna.


En bra start på jullovet helt enkelt!

Idag ska jag mysa och fixa i Sonnorp och ikväll ska farmor som fyller år firas!

Ha det gott!

Maja.

Kommentarer

  • faster säger:

    Ernst...han är goer du..:)har sett hans jul program ett antal gånger nu:))o vilken fin muffins du fick av syrran då...ses ikväll hos 75 åringen!!

    2011-12-22 | 15:25:34
  • Moa säger:

    Vad mysig dag du verkar ha haft! Tack för igår och tack för så fina ord om min lilla familj, det värmde! :) Hoppas att födelsedagsfirandet blir mysigt ikväll! Kram

    2011-12-22 | 17:16:01
  • Freja säger:

    Tack för fina fina, värmande ord! Det var väldigt mysigt att ha dej här Maja! Och du, en sån där frukost skulle man ju ta sej varje dag!

    2011-12-23 | 23:11:02

Kommentera inlägget här: