majjaeriksson

Träna, pizza, bio

Kategori: Maja

Jag har haft en riktigt bra eftermiddag och kväll. Vid tre tog jag cykeln till Korpen.
Jag var så här fin:


Moa och jag tränade och var riktigt duktiga.
Men här kommer en bild på när vi är enbart charmiga:


Sen gav vi oss själva denna goda belöning:




Sen var det dax för bio:


Vi såg alltså Hur många lingon finns det i världen (trailern finns i inlägget nedan). Filmen handlar om Alex som blir utkastad av sin tjej. Han bestämmer sig för att åka upp till Hudiksvall, för hans bror bor där. Alex har inget jobb, men i Hudik tar han tag i det. Det finns dock bara ett jobb, ett jobb på ett dagcenter. Alex vill inte ha jobbet, men när han får höra att en lägenhet ingår tar han det med glädje. Och utan att riktigt veta vad det handlar om... Alex lär känna de utvecklingsstörda på dagcentret och han tar sig an utmaningen på ett utmärkt sätt. Det tycker iallafall vi i publiken. Chefen och föräldrarna är mer tveksamma. Minst sagt...
Jag tycker att filmen var underbar! Dessa underbara personligheter från Glada Hudik och deras underbara kommentarer gör ju filmen, självklart! Men själva handlingen och budskapet som kommer med den är också bra. Jag hann med att skratta flera gånger och fälla flera tårar innan filmen var slut. Så se den! :)

Sen cyklade jag hem. Det var skönt och mysigt. Faktiskt.


Det var väl det. Slut för idag. Tack för idag!

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Fina ni! Låter som en fantastisk dag:D

    2011-04-05 | 18:53:41
  • Moa säger:

    Tack själv bästaste bästis! <3

    2011-04-09 | 17:37:24

Kommentera inlägget här: