majjaeriksson

Perfekt dag och flörtande lastbilschaffis

Kategori: Maja

Idag har jag varit hos min kompis Moa. Vi har planerat för Majset och Moset utforskar Sverige, del ett får ta del av på fredag. :)
Men vi har inte bara planerat, vi har ätit "Moas godingar" också. Jag tvivlar på att jag nånsin ätit något godare. Kolla bara:


Och så tog vi oss en liten fotopromenix. Här ser ni Moa och Bonzo som är ute och spatserar:


Ett bevis på att hösten är här:


Bonzo och Moa igen, lägg märke till hur Bonzo hoppar just när kortet tas:


Och så Bonzo och jag (Moa är fotograf, logiskt va!?):


Härligt va!? Det var det. Jag skulle nog säga att det blev en ganska perfekt dag.

Och nu över till den flörtande lastbilschaffisen. När jag åkte hem från Moa och stannade vi ett rödljus så stod det en lastbil bredvid mig. Jag gluttade lite mot föraren som man kan göra ibland och så såg jag att han stirrade på mig. Reflexmässigt kollade jag snabbt bort, men så kollade jag igen och då stirrade han fortfarande så på mig och då hände det... han blinkade med ena ögat mot mig! Han hade väl inget bättre för sig så att säga, men sen blev det grönt som tur var och jag gasade iväg som bara den.

Men iallafall, för att återgå till Moa och planeringen och fredag. På fredag ska Moa och jag ge oss ut på vägarna och vart och hur får ni helt enkelt veta på fredag när jag är hemma igen. Jag kan iallafall säga att jag längtar, men först är det onsdag, torsdag och Örebro, Örebro som gäller.

Ta hand om er!

Maja.

Kommentarer

  • filippa säger:

    Fina bilder!



    Svar: Det var inte dumt i heller :)

    Tack så mycket!

    2010-09-07 | 18:50:17
    Bloggadress: http://filippafredriksson.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Tack för en superbra dag!:) Och det var ju trevligare möte med lastbilschaffisen nu, än förra gången...

    2010-09-07 | 19:31:50
  • Freja säger:

    Hi hi! jag önskar att jag också fick smaka dom där chokladgrejerna. Dom såg odrägligt smaskiga ut! hi hi igen! jag vet vart ni ska! Kan meddela att du och Moa behöver ses snart igen och kolla Moas mejl;D

    2010-09-07 | 22:15:46
  • faster säger:

    smarriga kakor...faster vill ha Moas recept tack:)

    2010-09-08 | 18:35:15
  • Moa säger:

    Jag kan skriva av receptet till Maja så kan hon ge det till faster :)

    2010-09-09 | 10:42:06

Kommentera inlägget här: