majjaeriksson

vi bor på landet...

Kategori: Maja

Alltid när både pappa och mamma är borta så händer det något i eller utanför stallet. Det är som att gud vill att jag ska hålla till där borta och hjälpa till. Idag kikade jag ut från mitt fönster och vad fick jag se, jo Sandra (häst) vid vedhögen. Jag förstod att hon var utanför hagen och min puls ökade. Jag bytte om lite hastigt (jag ville inte springa ut i pyjamas, då skulle jag ju se ännu mer ut som en galning) och sen sprang jag ut. Jag upptäckte att båda hästarna var ute och att staketett var rivet (jag hade gärna velat se hur det gick till). Jag tingde Lisa i panik, upptaget. Jag ringde pappa och han svarade. Sen började jakten. Fast det gick bra, jag hade ju havre som lockbete. Och så gick de motvilligt med bort till en annan hage, en med stakett. Men det är ju typiskt alltså, varför händer det här när mamma och pappa och Lisa befinner sig på annan ort?!

Maja.

Kommentarer

  • faster säger:

    oj oj stackars dej...men tur att du var hemma...km

    2010-10-02 | 21:05:03

Kommentera inlägget här: