majjaeriksson

Guld och plugg

Kategori: Maja

Igår när Solsidan var slut så såg Ellen och jag på Vänner (vi har säsong 10 nu). När vi hade sett på Vänner så kände inte jag för att sova så då såg jag på tv. Klockan tolv började curlingfinalen för damer, Sweden vs. Canada och den såg jag på. Jag tycker att curling är en intressant sport, även fast jag inte förstår mig på alla regler... Men jag blev rätt trött rätt fort, så jag somnade där uppe i soffan. Senare vaknade jag till av orden att Sverige vann. Jag kollade på klockan - den var fyra på natten. Matchen kan väl inte ha hållit på i fyra timmar!? :O Nej, det måste varit något sammandrag eller att de bara visade slutet igen eller något. Men just då grubblade jag inte så mycket på det utan jag bara stängde av tv och gick bums till sängen som en riktig zombie. Den var nog först i morse som jag fattade att Sverige hade vunnit. Så nu har Sverige ännu en guldmedalj i OS, härligt jobbat! :)

Idag är det mycket plugg som gäller, projektarbetet är långt ifrån klart och såå mycket tid är det inte kvar tills de måste vara klart (v, 10).

Ha en bra dag.

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: