majjaeriksson

att tänka

Kategori: Maja



Ikväll är jag sådär full av tankar, men samtidigt tom.
Jag tänker på hur jag saknar tid som varit,
på hur jag trivs där jag är nu
och på hur jag ser framemot framtiden.
Jag tänker på att livet är en härlig uppfinning
som jag önskar att jag själv vore uppfinnare till.
Jag tänker på att jag nog vill flytta till hösten,
men jag tänker också på hur läskigt det kommer vara
och hur mycket jag kommer sakna min älskade familj
som jag träffar varje dag i nuläget.
Jag tänker på hur jag ibland önskar att jag var någon annan,
och sen nästa sekund är stolt över att jag är just jag.
Jag tänker på att jag skulle vilja vara kär.
Ha nån.
Men att det är skönt att planera en framtiden
utan att behöva tänka på någon annan.
Jag tänker på att det vore skönt om det var julafton imorgon
och jag tänker på att jag måste byta sängkläder.
Och jag tänker att jag inte alls är tom.
Jag är full av tankar.
Som oftast.


Igår kl. 23.05.

Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Vilka fina tankar du har! Kram mormor

    2010-12-18 | 21:31:37
    Bloggadress: http://majjaeriksson
  • Moa säger:

    Jag gillar din fina tankar och det är bra att höra att du är nöjd med livet. Jag tycker verkligen att du ska vara stolt över att du är du, för det kan ingen göra ens hälften så bra!

    KRAM

    2010-12-18 | 22:11:17

Kommentera inlägget här: