majjaeriksson

hemligresa 2010

Kategori: Maja

Ellen och jag blev upphämtade av de andra kl. 6.45 i måndags morse och så började våran resa. Det var dåligt med gissningar men Gusten påstod att han visste vart vi skulle. När vi kom till södertälje lämnade vi E4:an. Jag visst fortfarande inte var vi skulle hamna. Men då hände det, vi hade (o)turen att hamna bakom en lastbil med texten: "Gotlands bilfrakt", och då förstod jag nog vart vi var på väg. Och mycket riktigt, vi följde lastbilen hela vägen till Nynäshamn och vattnet och därifrån tog vi färjan till Visby, Gotland.
Så nu är jag fylld med nya upplevelser som jag hade kunnat berätta hur mycket som helst om. Men jag väljer att låta bilderna tala, kameran är trots allt också ganska full av upplevelser.

Jag på färjan:


Lummelunda grottan:




Ellen utanför den naturliga ingången:


En fin dörr i Visby:


Visby Sankta Maria Domkyrka:


Visby:


Promenad runt Ringmuren:


Gusten och Tilda:


Fika på Prästgårdscaféet:


Hoburgsgubben på Gotlands sydligaste udde:


Fint:


Raukparken Folhammar:








Jungfrun, Sveriges största rauk och så lilla jag:



Vi åkte en rundtur i Visby:


Almedalen:


Hej då Gotland:




Man skulle kunna sammanfatta hemligaresan 2010 med orden: Vi var på Gotland och hade det väldigt bra! :)

Tack mormor och Anita!

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Åh så härligt! Ser ut som ni haft det odrägligt bra! Gotland<3!

    2010-08-06 | 11:52:40
  • agnes säger:

    sv. åh tack såmycket :)

    2010-08-06 | 12:05:43
    Bloggadress: http://jagagnescecilia.blogg.se/
  • Tilda säger:

    Fina bilder!

    Måste få dom, du kanske skulle kunna ta med ett usb minne med dom på då vi ska till august, så kan ja ta med min dator och så kan vi föra över dem.

    2010-08-10 | 19:01:55

Kommentera inlägget här: