majjaeriksson

fototankar

Kategori: Maja

Jag kanske vill bli fotograf. Eller till att börja med läsa någon fotokurs eller gå på en fotoskola. Jag har kollat runt lite, både i våras och nu när jag har börjar tänka på det på allvar igen och det är inte lätt alltså. Det är svårt att veta hur mycket man behöver kunna/hur bra man måste vara för att platsa. Och det är svårt att få en bild av hur en kurs är och vad den går ut på bara genom att läsa några rader. Men det är en sak som återkommer under fliken "ansökan" som jag har stannat till vid flera gånger, på flera hemsidor, en sak som lockar mig till att söka och framför allt till att fota! Det är när man ska skicka med fotoprover i ansökningarna och de (fotona) ska ha särskilda teman. Där står liksom ett litet ord som mina tre foton ska passa in under. Bara att läsa dessa teman gör mig laddad och full på idéer. Några exempel:
"Yta"
"Ett rum"
"Gammal"
"Vatten"
Jag ska försöka forska i det här med fotograf, för just nu känns det bra. Och tills vidare ska jag försöka hitta/komma på såna där teman och fota därefter bara för mig själv liksom (lugn, ni får säkert ta del av resultatet!) Jag blir liksom glad och vill börja med en gång. Frågan är vad mitt första tema ska bli...

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Kör hårt på det Maja! Tror på dej:)

    2010-08-27 | 17:21:39
  • Moa säger:

    Jag tycker du ska bli fotograf!

    2010-08-28 | 19:41:58

Kommentera inlägget här: