majjaeriksson

fin utflykt - blodigt slut

Kategori: Maja

Hej. Nu har jag varit i Söderköping med Anneli. Det var mycket trevligt och tur med vädret hade vi! :)

Min glass. Wienervals.


Anneli och glassar. Hon valde Chansen.


Sen gick vi en omväg till bilen. Här är rådhuset, tror jag.


Fina solrosor.


Fina hus.


Solen och någon underlig typ staty.


Buss-Åke. Mer sånt, tack!


Där fick vi till en härlig utflykt, tack Anneli! :)

Nu till något som hände när jag hade lämnat Anneli och var nästan hemma. Jag åkte till Östenssons för att handla lite. När jag kom fram till parkeringen tänkte jag ringa mamma och fråga om vi behövde något mer än det jag tänkte handla och så. Men just när jag skulle ringa så fick jag näsblod. Jag satt alltså där i bilen när näsblodet började rinna. Men jag ringde mamma som jag hade tänkt och jag bad henne komma till parkeringen där jag satt. Det gjorde hon. Efter ett tag. I väntan på henne satt jag och försökte dölja blodet som kom från min näsa. Jag menar, det vore ju lite jobbigt om någon fick syn på mig och trodde att någon typ hade slagit mig eller så. Men jag lyckades dölja min näsa, mestadels genom att låtsas klia på den. Sen kom mamma. Jag bad henne gå in och köpa typ toapapper. Men då hittade hon några oanvända pappersnäsdukar i bilen, i facket precis bredvid mig! Så jag torkade av mig och så åkte vi hem. I varsin bil. Utan att ha handlat. Lite underligt blev det allt.
Men nu är mamma och handlar. :)

Vi hörs imorgon!

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Jag valde på Wienervals när vi var där, men det blev "Rock´n roll" för min del:) Hoppas den var god! Vilket knasigt näsblod! Ibland har man dålig timeing med näsan minsann!

    2010-08-25 | 15:38:37
  • Moa säger:

    Hahaha!! Vilket tragiskt slut på en annars bra dag såg det ut som! Hihi! :) Bättre lycka nästa gång!! ;)

    2010-08-26 | 13:12:08

Kommentera inlägget här: