majjaeriksson

Söndag

Kategori: Maja

Mm. Idag vaknade jag sent. Eller, den sista gången vaknade jag sent. Först vaknade jag precis innan sju, men som tur var lyckades jag lura vakenheten och slumra om. Sen vaknade jag halv elva. Och det är sent för att vara mig. Men det var skönt. Idag har jag tänkt att jag ska få lite nyttigt gjort, efter det här då. Jag måste plugga och jag måste städa mitt badrum och mitt rum. Jag märker det inte själv just där och då, men när det blir dags att städa inser jag att det är väääldigt stökigt på mina ägor. Det är kläder överallt i mitt rum, papper överallt. Mitt badrum är otroligt dammigt och handfatet är fullbelammrat med diverse tandkrämer, tvålar, hårborstar, tandpetare m.m.! Och ni ska veta att dessa beskrivningar inte på långa vägar stämmer överens med verkligheten. Jag slänger långa blickar runt omkring i mitt rum nu, ett par knöliga brallor där, en tom ram där och en galge där. Jag inser att så här kan jag inte ha det längre, dags att ta tag i städandet!

Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Hi hi!

    Låter som en typisk Majaröra!;) Men jag kan säga att mitt rum för tillfället ser exakt likadant ut, jag fattar liksom inte vad som har hänt! Jaja, ska nog också ta och städa nån dag, snart....kanske...;)

    2009-09-08 | 08:27:10

Kommentera inlägget här: