majjaeriksson

Home

Kategori: Maja

God morgon. Är nu hemma efter en sällsynt kort skoldag (50 min), tuggummit som jag tog innan jag åkte hemifrån hann knappt bli smaklöst. Det är då man vet att skoldagen är kort, haha. ;)

Nu är det tid för plugg egentligen, men först tänkte jag tipsa om en bra film som vi kollade på i Växjö:

Poster Freedom Writers (2007)

Den heter Freedom Writers och handlar om en klass. Eleverna i klassen kommer från hårt utsatta områden i Long Beach, Kalifornien och i deras vardag ingår ingredienser som gängvåld, kriminalitet, familjemisshandel och droger. Erin Gruwell är är klassen lärare, hon är ung och nyutbildad lärare och börjar kämpa med klassens alla individer. Hon får hårt motstånd under sitt arbete, både av eleverna och andra lärare, men hon låter sig inte rubbas hur tufft det än är.

Jag tycker att detta var en mycket bra film som jag starkt rekommenderar. Det är spännande att höra elevernas personliga historier och se hur de utvecklas genom filmen. Freedom Writers är en stark film som jag tycker att ni ska se om ni får chansen!


Nej, man kanske skulle ta tag i pluggandet.

Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Tack Maja! ;) Den där filmen vill man ju bara se!! Alltid lika kul o läsa din blogg, jag gillar när det trillar in lite film o boktips ibland! ;)

    Ha de gött! KRAM :)

    2009-11-03 | 20:45:21
  • Moa säger:

    Tack Maja! ;) Den där filmen vill man ju bara se!! Alltid lika kul o läsa din blogg, jag gillar när det trillar in lite film o boktips ibland! ;)

    Ha de gött! KRAM :)

    2009-11-03 | 20:47:07

Kommentera inlägget här: