majjaeriksson

Dagens

Kategori: Maja

Dagens minus och plus
Vi börjar med det negativa:
- Trots att jag själv inte gillar när folk planerar om samma dag, så gjorde jag det idag. Jag kände att jag inte orkade vänta idag, när jag för en gångs skull inte hade tyska och jag kände mig allmänt trött och seg. Dessutom skulle varken Anneli eller Maria äta i skolan. Så, ja, det blev inte trafikskolis med Moa idag, jag kände att jag lika gärna kan göra det en annan dag. Jag är ledsen Moa!

Det positiva:
+ Det är fredag, helg och solen skiner.


Dagens annorlunda händelse
Imorse när jag cyklade till skolan så såg jag en helikopter i luften. När jag sedan kom till fotbollsplanerna nedanför Staffanstorp så hade helikoptern landat på planen. Det var en polishelikopter. På vägen stod en äldre man med sin cykel. När jag cyklade förbi sa han med lite finsk dialekt (tror jag): "Är det bankrån eller?" Var på jag svarade med min bredaste östgötska mitt i farten: "Jag vet inte dö!" Hahah, det var lite halvkul och annorlunda, jag undrar vad polishelikoptern gjorde där!? 

Dagens Ser fram emot: 
Att träffa Kajsa och Lovisa imorgon, pizza och New Moon väntar.

Dagens borden:
Jag borde plugga och städa.

Dagens avslutningsfras:
Ha en jätte bra helg och ta hand om er!

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Coolt med bankrån i staffanstorp! He he, bra att du står för ditt östgötska ursprung!

    2009-11-20 | 16:28:54
  • Moa säger:

    OOj vilken annorlunda händelse! Jag gillar ditt agerande!! :)hihhi!

    2009-11-24 | 22:04:41

Kommentera inlägget här: