majjaeriksson

Hjälpsam som jag är

Kategori: Maja

Just nu hjälper jag mamma på ett väldigt bra sätt. Ni kanske vet hur svårt det är att köpa julklappar, det tycker iallafall mamma. Så nu gör jag en god gärning genom att jag klickar hem böcker till mig själv på internet, schysst va!? Har beställt två pocket a la 41 kronor. När det kostar så lite så vågar man ju chansa lite! :)

Vid halv nio for Lisa och Matheus mot Arlanda, sorgligt men sant. Jag tror att de kommer få det jättebra i värmen!

Idag ska Ellen och jag göra pepparkakshus, det blir spännande att se hur vi löser det. Det finns en risk att hon utropar: "Sluta va så bossig!" och kastar non stop på mig. Men ett pepparkakshus vill vi ha, sen om det slutar med att vi säger upp vårt systraskap, så får vi väl leva med det. Hihi ;)

Maja.

Kommentarer

  • faster säger:

    August han åt non stop under tiden han dekorerade huset...så det räckte bara till ena halvan av taket :)så på den andra sidan skrev han god jul!!med glasyr ...smart va?lycka till!med ert bygge.km

    2009-12-12 | 14:20:09
  • Freja säger:

    Jag tror att ni kommer knåpa ihop världens schysstaste pepparkakshus! När jag gick på folkis i Blekinge hade vi pepparkakstävling, vi i textilklassen byggde en flashig catwalk med glaserade pepparkaksgubbar och gummor. hi hi. Men erat hus blir nog finast! Och blir det non-stopkrig, kan nog det också va ganska kul:)

    2009-12-12 | 15:17:11

Kommentera inlägget här: