majjaeriksson

En tuff hockeymatch

Kategori: Maja

Idag har jag, Ellen, Lisa och Matheus spelat hockey nere på isstadion. Det var en tuff match, ojojoj vad vi kämpade. Efter mycket skridskoåkande, många mål och lite varm choklad så var det oavgjort, 19-19- Då bestämde vi att sista målet vinner. Hade vi kämpat hårt innan, så var det inget mot vad vi gjorde nu. Det gällde liv och död. Mest kämpade jag, jag tog till och med till dödsskriket och sälen. Med andra ord, jag slängde mig framför Lisas klubba när hon skulle skjuta och så skrek jag ett desperat skrik. Och självklart blev det inte mål och självklart blev jag matchens lirare för den uppoffringen. Men, tyvärr vann Lisa och Matheus några miunter senare. Det var inte rättvist egentligen. I bilen på hemvägen spelades Everybody hurts , sorgligt var det. Men jag börjar repa mig nu.

Några bilder:







Klockan halv tre ska vi vara hos Wiks, då börjar nyårsfirandet med korvgrillning vid Resjön. Det kommer bli fint det. Gott nytt år på er!

Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Jaa, jag måste säga att förlusten tog hårt på dig, men BRA KÄMPAT!!!! Det är det som räknas tycker jag!! ;) Hihi!!

    2010-01-01 | 21:29:23
  • Freja säger:

    Vilken härlig dag! Och en finfin kväll blev det ju också!!

    2010-01-02 | 17:58:57

Kommentera inlägget här: