majjaeriksson

Kväll och tid för lite förklarande

Kategori: Maja

Jo, jag tänkte att jag skulle förklara det här dilemmat med tyskan vs. italienskan.
Innan sommaren läste jag tyska 4 och italienska 1 och nu till höstterminen har jag valt att fortsätta med tyskan, alltså tyska 5. Men tyskan ligger inte bra på schemat direkt, då jag på fredagar får vänta tre timmar och fyrtio minuter på den lektionen. Så då, när jag fick se schemat började jag tvivla, "kanske ska jag ta italienskan istället". Ett argumnet för det som Anneli la fram löd: "om du åker till Tyskland kan du ju prata med folk där, men de kan du ju inte om du åker till Italien, då du inte kan lika bra italienska." Om jag läser italienska ett år till kan jag ju såklart prata italienska bättre. Så för en vecka sen lutade det verkligen mot italienska. Men de senaste dagarna har jag tänkt om och nu lutar det åt tyska. Jag menar, jag har ju valt tyska för att jag vill ha det, och vad är väntan egentligen!? Jag kan ju använda den tiden till något bra, jag kan åka hem, jag kan blogga i skolan, jag kan plugga projektarbete eller annat plugg eller jag kan åka till stan. Egentligen är det helknäppt att något som väntan ska få mig att ändra ämne. Så, det är därför det nu lutar tillbaka mot tyska.

Maja.

Kommentarer

  • Lille säger:

    Klokt

    2009-08-24 | 17:32:02

Kommentera inlägget här: