majjaeriksson

Två kryss!

Kategori: Maja

Jag har varit bra på att lyssna på sommarprat i sommar men jag har varit betydligt sämre på att läsa. Tyvärr. Under hela året har jag dessutom lyssnat på fler böcker än jag har läst. Det är väl kul att jag har hittat och fastnat för den formen, men samtidigt vill jag ju inte tappa läsandet av fysiska böcker. Därav bingoutmaningen, som det går långsamt med... Men nu har jag iallafall fått göra två  kryss till på bingobrickan.

(null)    

Först ut: "En bok med en titel som innehåller minst fem ord."

Fram- och baksida:
(null)

(null)

Boken är lättläst och består uteslutande av mejl, sms och blogginlägg. Det är ingen sån där bok som jag skulle rekommendera, men den har varit trevlig, lättsam och bra för min lässvacka. Mycket på grund av formen. Emellanåt får man ta del av Iris blogginlägg som inte sällan består av livsfunderingar i form av enkla bilder.
(null)

(null)

(null)

Nästa bok skulle jag faktiskt rekommendera. Den avverkade jag just på cirka 5 minuter och det är en bilderbok.

(null)

Jag tror dock att det är en sån bilderbok som imponerar mer på en vuxen läsare än på ett barn.
(null)

Igenkänning, fina illustrationer och lugnande läsning inför det stundande arbetslivet - för vi är alla barn inuti. ;)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag hoppas hitta in i en läsperiod nu och återkommer med fler kryss framöver. :)

Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Bra gjort Maja!👏🏻
    Bilderboken verkade riktigt trevlig 📗
    Tack för tipset👍📕

    2019-07-30 | 11:41:41
  • Freja säger:

    Bilderboken är en favvo hos Tuva iallafall! Hon gillar avsnittet med vuxenmat och tjatar numera ständigt om chilipepparkorv👧🏼👍🏼

    2019-08-02 | 22:55:14

Kommentera inlägget här: