majjaeriksson

Hjärnan kräver godis

Kategori: Maja

Hej igen!
 
Hur jag har det? Jodå, helt okej tycker jag. Kursen som har introducerats så här långt (Information Retrieval) är kanske inte direkt inspirerande (hint: matte på engelska) men jag har hört från en säker källa att den till en början verkar vara värre än den egentligen är, så det är ju lugnande.
 
På vandrarhemmet är det också okej. Jag bor på samma ställe som jag gjort de två gångerna innan och jag har till och med haft samma rum alla tre gångerna så jag börjar känna mig hemma här. ;)
 
Vill du se några bilder från dagen? Jo, men visst.
 
Det svåraste med att vara borta så här tycker jag nog nästan är maten. Det finns ett gemensamt kök på vandrarhemmet, men jag har inte känt att jag vill stå där och tillaga något eller sitta där och äta så jag kör lite olagat på rummet på morgonen och kvällen. Dagens frukost:
 
Utsikten från att av mina två fönster. Vandrarhemmet ligger på ett gammalt regemente och byggnaden utanför fönstret är en skola.
 
 Jag promenerade till plugget imorse. Det tar ungefär en halvtimme. Det går att åka buss, men jag går gärna.
 
Utsikt från ett fönster på högskolan. Borås målade fasader har jag väl hyllat förut? :)
 
Vi gick i skolan 9 till 16 idag, med en timmes lunchpaus. Då blev det varm mat på en indisk restaurang, för det var så förskräckligt lång kö till högskolerestaurangen.
 
Efter fyra promenerade jag ut i regnet och förbi Ica innan jag promenerade "hem" till vandrarhemmet. Regn är mer regel än undantag här i Borås... ;)
 
Och på bilden nedan ser du det som får bli kvällens middag om ett tag. Efter dagens massiva informationspåfyllning känner jag att hjärnan kräver godis. ;)
 
Imorgon är det också 9 till 16 som gäller men då handlar det om hela tre olika kurser. Men det känns bra, ombyte förnöjer. ;) Planen för kvällen består inte av så mycket mer än att äta. Kanske läser jag lite (skönlitterärt!) och så blir det lite youtube och annat chill. Det känns rätt skönt. :)
 
Hoppas att allt är bra med dig!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Ta med lite kreativ energi från staden som har så mycket offentlig konst💃🏻🕺🏼

    2018-09-12 | 18:08:14
  • Freja säger:

    Heja Maja! Ladda med godis och egentid på vandrarhemmet, låter gött det!👌🏼🍬🍭🍫

    2018-09-12 | 19:58:18
  • Mormor säger:

    Du låter härligt positiv👍 Fortsätt så👏🏻😍

    2018-09-13 | 19:46:42

Kommentera inlägget här: