majjaeriksson

Okej, jag gör det.

Kategori: Maja

Hej!
 
Jag känner faktiskt av hur jag hör till den gruppen människor som tänker saker som "Nytt år, nya möjligheter" och "New year - new me" (kräks nästan lite själv nu) och det kan ju vara farligt och inte minst klyschigt att ge löften om träning och mat och sånt så här den andra januari. MEN om jag inte gör det nu så blir det bara ännu en ursäkt för att skjuta upp den där skärpningen som faktiskt skulle behöva ske. Så, nu har jag också gjort det. Jag har skrivit ner konkreta saker om hur jag ska skärpa mig helt enkelt. Det är inga bautasaker och jag har absolut inga mät(eller väg)bara kroppsmål. Mest handlar det nog faktiskt om att jag ska bevisa för mig själv att jag klarar av att hålla något som jag har bestämt mig för.
 
Ja, så planen är följande:
 
 
Som sagt inga jättestora saker kanske, men vettiga och realistiska för mig idag känner jag.
- Punkt ett känns på ett sätt svårast. Jag har väldigt lätt att unna mig och det känns som att det har blivit onödigt mycket onyttigt länge nu. Jag kommer dock fortsätta unna mig på helgerna för ett liv helt utan godsaker vill jag inte leva. ;)
- Ett annat mål som jag redan har berättat om är ju att prova ett nytt recept varje vecka, det kommer inte vara något superdupernyttigt varje gång, men jag ska försöka hitta en hel del gröna recept. Har du något? Dela gärna med dig!
- Och så frukten. Jag älskar ju frukt. Man blir ju glad av frukt. Så mer frukt ska det bli nu.
- Att promenera varje dag känns också rimligt. Här sätter jag inget mål på hur lång promenaden måste vara, men det ska ske varje dag.
- När det kommer till hemmaträningen har jag i nuläget kommit så långt (eller kort) att jag har laddat ner en app som jag tänker testa ikväll. Här har jag inte bestämt hur många dagar i veckan detta ska ske, men det tänker jag slå fast när jag har kommit igång och ser vad det finns för olika övningar i appen och sånt.
 
Ja, det var väl det hela. Faktum är att det känns lite läskigt att publicera detta för det känns som ganska stora utmaningar för mig ändå. Låt oss nu hoppas bestämma oss för att jag klarar av att hålla dessa fem punkter.
 
Vi hörs!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    👍🏼 Bra mål du satt upp😉 Du klarar det säkert, heja dej😍🍏🍐🍑🍒

    2018-01-03 | 01:08:11
  • Anonym säger:

    Vilka bra grejer!! Heja Maja! 💪🏼 Hojta om du vill ha 🥗🥦🥒🥑🥕🌽🥔🥗-recept!

    2018-01-03 | 20:30:16
  • Faster säger:

    Super bra lista o mål ju💪👏👍

    2018-01-03 | 22:07:34
  • Moa säger:

    Vilken bra plan där, heja dig!! Hör av dig om du vill ha träningstips/tips på övningar 💪🏼😉

    2018-01-04 | 09:54:07

Kommentera inlägget här: