majjaeriksson

Edinburgh, dag 2

Kategori: Maja

God förmiddag! Dags för bildbomb från Edinburghfredagen.
 
Efter att ha sovit gott gick vi glada i hågen upp ur vår källare för att käka frukost.
 
Den översta kategorin på menyn här nedan (continental) var frukost som stod framme och sen fick man beställa varma saker. Trevligt och fräscht!
 
När vi var nöjda med morgonbestyren gav vi oss ut. Återigen var vädret med oss.
 
Och det blommade i körsbärsträden.
 
 
 
Lunch åt vi på Café Hub som låg i en byggnad som var en gammal kyrka utvändigt, men som användes som annat idag. Bland annat café då. Vi åt kyckling- och avokadomackor.
 
Sen skiljdes vi faktiskt åt någon dryg timme. För Philip skulle på Whiskyvisning och eftersom det inte intresserar mig det minsta så passade jag på att prioritera annat.
 
Som att slingra mig ner i en backe fylld med påskliljor.
 
 
För att sedan slå mig ner i parken med en glass.
 
Men sen återförenades vi ju förstås och shoppade lite grann.
 
Innan vi promenerade till utsiktsplatsen Calton Hill.
 
Efter det åt vi middag på en restaurang som hette The Hispaniola. Jag tog ingen bild på maten för det var inte någon så bildskön mat, men det smakade bra. Philip åt fisk och jag åt kyckling.
 
Sen avslutade vi kvällen på The Elephant House. Caféet där J.K Rowling ska ha skrivit delar av den första boken om Harry Potter. Det kändes faktiskt rätt häfigt att gå in där och kika ut på kyrkogården och upp mot slottet och veta att en av världens mest framgångsrika författare också har suttit där och kikat ut.
 
Fulare vy har man ju druckit varm choklad framför.
 
Klart slut på fredagen! :)
 
Lördagsrapporten kommer självklart imorgon!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Det ser fint ut i Edinburgh! 🌸

    2018-04-24 | 21:47:37
  • Mormor säger:

    Trevligt att få följa er på resan👍🏼

    2018-04-24 | 21:54:22
  • Mamma säger:

    👍🏾för Edinburgh.

    2018-04-24 | 22:54:26

Kommentera inlägget här: