majjaeriksson

Planer vecka 39

Kategori: Maja

Tjenare!
 
Vecka 39 är här och måndagen har flugit fram hos mig, så här långt. Jag satt på bibblan och pluggade 10-13 och sen gick jag hem och åt lunch och pluggade lite till och nu tänkte jag att det var dags att bladdra på om veckan, som jag skrev igår att jag skulle.
 
Denna vecka är det fokus på plugget. Inga jobbpass på bibblan blir det, bara museijobb på lördag. Det är, som jag nämner var och varannan dag, mycket med plugget. Vi läser två kurser samtidigt och i den ena är det flera delmoment och allt examineras på olika sätt under oktober månad. Så det gäller att ligga i nu. Därför känns det mycket vettigt att fokusera enbart på plugg dessa dagar.
 
Fast lite roligheter får man ju fylla ut det med - på kvällar och helger. Och så får man ju göra det man kan för att plugget ska kännas helt okej det med.
 
Tre saker jag ser fram emot denna vecka:
 
- Att plugga med Moa på onsdag. Och att äta lunch tillsammans och så.
 
- Att fira Philip som fyller år på torsdag. Kanske blir det ett restaurangbesök? Han får självklart välja vad han vill ha till födelsedagsmiddag, men något lite extra måste det ju bli förstås.
 
- Att ha vänner över på middag på lördag. Vi ska köra matlagningstävling a la 'Halv åtta hos mig' i höst. Och vi börjar hos oss på lördag. Återkommer med tiopoängs-menyn på söndag. ;)
 
Nej, nu får det nog bli en promenad tror jag.
 
Hörs i veckan!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Varierande vecka👍🏾

    2017-09-25 | 22:06:33
  • Freja säger:

    Låter som du har många roligheter att se fram mot i veckan!🎈🎉

    2017-09-26 | 19:02:01

Kommentera inlägget här: